Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana pedagogů ze strany žáků a možnosti řešení
Macháčková, Andrea ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Průšová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se věnuje šikaně učitelů ze strany žáků. Jedná se o významný problém, kterému však v odborné literatuře nebyla věnována dostatečná pozornost. V současnosti se stává ještě aktuálnějším, a proto je tento fenomén rozebíraný již častěji. Předložená práce má charakter literární rešerše vytvořené na základě původních empirií a výzkumů věnující se šikaně učitelů ze strany žáků. Cílem bakalářské práce je představení této formy šikany a shrnutí základních poznatků s ní spjaté. Práce se zabývá i jejím možnostem jejího řešení. Náplní literární rešerše je především utřídění informací o frekvenci šikany a o jejích příčinách. Pochopení důvodů může napomoci k redukci výskytu tohoto jevu. Závěrečná část se pak věnuje možnostem řešení daných situací. V té jsou zmíněny právě východiska, jež by mohly vést ke zmírnění či k úplnému vymizení.
Problematika šikany ve školských zařízeních ústavní péče
SOVKA, Zdeněk
Práce je zaměřena na základní aspekty šikany se zaměřením na šikanu ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Zabývá se vymezením šikany, jejími druhy, následky šikanování a prevencí šikany především u věkové skupiny dětí 10 - 15 let. Práce se zabývá částečně i problematikou šikany učitelů a vychovatelů. V praktické části jsou uvedeny rozhovory s odborníky, kteří se se šikanou setkali a řešili ji.
Pracovní podmínky učitelů v Rusku a Česku
Telegina, Ekaterina ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Práce je věnovaná problematice pracovních podmínek učitelů v Rusku a Česku. Cílem práce je analyzovat stav vybraných pracovních podmínek a upozornit na některé problematické složky učitelského povolání. Teoretická část zahrnuje především historický vývoj podmínek práce učitelů a dále vymezení základních pojmů týkajících se tématu práce. Praktická část prezentuje, shrnuje a interpretuje výsledky různých šetření v oblastech prestiže učitelského povolání, finančního odměňování učitelů a problematiky agrese žáků na učitelích. Práce představuje soubor poznatků, které mají za cíl přiblížit čtenáři problematiku učitelské profese na základě kritického popisu vývoje a stavu ve dvou sledovaných státech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.